Zeillessen in de RS Feva bij Zeilvereniging Schildmeer

Ben jij 10 jaar of ouder, en wil jij leren zeilen in de RS Feva?
Dat kan vanaf September bij Zeilvereniging Schildmeer!
Let op: voor de zeillessen van September/November dit jaar is het niet nodig om lid te zijn van de zeilvereniging, iedereen kan meedoen!

Wat is een RS Feva?

De RS Feva is een spectaculaire 2-persoons zeilboot. De boot beschikt over 3 zeilen: een grootzeil, fok en gennaker. Om de boot te besturen wil je zo goed mogelijk samenwerken! Samen met je zeilmaatje de boot proberen zo hard mogelijk te laten gaan, dat geeft plezier en energie en maakt het zeilen erg gezellig!
De RS Feva is een groeiende zeilklasse waarin er veel mogelijkheden zijn om wedstrijden te zeilen. Daarmee is de zeilboot bij uitstek geschikt voor zowel de beginnende zeiler als de ervaren wedstrijdzeiler.

Wat gaan wij jou leren?

We zullen beginnen bij de basis; Hoe tuig je een RS Feva op? En hoe kun je beste manoeuvres als een overstag of gijp uitvoeren in een tweepersoonszeilboot? Vervolgens leren we jou hoe je dit kunt toepassen in een zeilwedstrijd zodat je jouw boot écht snel kunt laten gaan en zodat jullie de koningen of koninginnen van de start of boeironding worden!

Voor wie zijn de zeiltrainingen?

Iedereen van 10 jaar tot en met 18 jaar kan meedoen aan de zeillessen in de RS Feva. Lid zijn van de zeilvereniging of een eigen boot hebben is niet nodig. Ook als je al lid bent bij een andere zeilvereniging ben je van harte welkom om mee te doen aan de zeiltrainingen in de RS Feva.

Wanneer vinden de trainingen plaats?

In totaal varen we 14x, waarvan 4x een gehele dag.
De zeillessen zullen plaatsvinden van September tot en met November. Op 13 September en 20 September vinden de zeillessen plaats op een Dinsdagavond van 18.30-20.30. En op 27 September van 18 tot 20 vanwege de vroege zonsondergang. In Oktober en November trainen we op de Zondagochtend van 10-13. 8 en 9 Oktober zullen we met de RS Feva groep meedoen aan ‘Kleintje Schild’, dit zijn zeilwedstrijden op het Schildmeer. Het inschrijfgeld voor deze zeilwedstrijd is bij de prijs voor de RS Feva zeillessen inbegrepen. Ten slotte wordt er op 22 en 23 Oktober de gehele dag getraind samen met de andere jeugdzeilers die varen bij Zeilvereniging Schildmeer.

13, 20 (18:30 t/m 20:30uur) & 27 (18:00 t/m 20:00 uur) September
2, 8, 9, 16, 22, 23 & 30 Oktober (8 & 9 Oktober is Kleintje Schild)
6, 13, 20 & 27 november

En in 2023?

We gaan in de winter evalueren en kijken hoe we de zeillessen in 2023 vorm gaan geven. De intentie is om in de winter de theoretische kennis over het zeilen bij te spijkeren en daarna wekelijks in de periode van eind Maart tot en met Oktober te gaan trainen in de avond.

Hoe kan ik mij inschrijven voor de zeillessen?

Inschrijven voor de zeillessen kan via onderstaand inschrijfformulier. Je krijgt een bevestiging van ons. De kosten om deel te nemen aan de zeillessen van September/November bedragen in totaal 190 euro.

Heb je vragen?

Neem dan contact met ons op door te mailen naar training@zeilverenigingschildmeer.nl of te bellen/appen naar Jeroen Kruijer 06-18840659 of Sven Buikema 06-29967837