Proeflessen zeilen voor kinderen bij Zeilvereniging Schildmeer

STEENDAM - Zeilvereniging Schildmeer organiseert op zondag 14 en 28 april proeflessen, waarbij kinderen vanaf 7 jaar kennis kunnen maken met zeilen. De eerste proefles staat in het teken van de onderdelen van een zeilboot. Daarnaast leren de kinderen hoe een boot klaargemaakt kan worden om mee te kunnen gaan zeilen. Tijdens de tweede proefles kiezen de kinderen het ruime sop van het Schildmeer en mogen ze zelf de zeilboot besturen. Hierbij worden ze begeleid door enthousiaste en gediplomeerde trainers van de zeilvereniging. “We beginnen helemaal bij de basis en gaan ook verschillende zeilspellen doen. Dit maakt het een leuke en laagdrempelige manier om het zeilen te ontdekken voor kinderen die nog niet eerder hebben gezeild”, zegt zeiltrainer Sven Buikema.

Dit jaar staat zeilen regionaal extra in de aandacht vanwege het maritieme evenement Delfsail, dat plaatsvindt van 13 tot 16 juni in Delfzijl.Dit is een evenement met indrukwekkende schepen van soms wel 90 meter lang. ”Veel van de kapiteins van deze schepen begonnen hun zeilavontuur ooit in dezelfde kleine bootjes, die we tijdens de proeflessen ook gebruiken. Bij deze zeilboten besturen kinderen de boot volledig zelf, waardoor ze een gevoel van vrijheid en avontuur ervaren. Daarnaast biedt zeilen veel plezier en gezelligheid. We merken dat de zeilsport in populariteit groeit en hebben momenteel een hechte groep van 30 jeugdzeilers varen bij de vereniging," aldus Buikema.

Zeilvereniging Schildmeer, opgericht in 1942, is een van de grootste zeilverenigingen in Noord-Nederland. Het doel van de vereniging is om de jeugd spelenderwijs stap voor stap veilig met een zeilboot te leren varen. De jeugdzeilers trainen van april tot en met november wekelijks op het Schildmeer. Voor meer informatie  kunt u mailen naar training@zeilverenigingschildmeer.nl. Zie ook www.zeilverenigingschildmeer.nl. Een zwemdiploma is vereist om deel te kunnen nemen aan de proeflessen.

Opgave kan via onderstaande formulier

Wanneer: zondag 14 en 28 april. De proeflessen worden in twee groepen gegeven: een ochtendgroep van 9:30 tot 12 uur en een middaggroep van 13 tot 15:30 uur. Je kunt aangeven naar welke groep jouw voorkeur uitgaat.

Deelnamebijdrage: 20 euro (pinnen kan tijdens aanmelden)

Locatie: Zeilvereniging Schildmeer. Roegeweg 3A, 9629 PA Steendam.

Kleding: Warme kleding in laagjes met daaroverheen regen- of zeilkleding, stevige dichte schoenen (GEEN rubberen laarzen), een setje droge kleding en een handdoek.