Leren zeilen op het Schildmeer

STEENDAM Wie altijd al heeft willen leren zeilen, kan nu bij Zeilvereniging Schildmeer terecht. Vanaf 11 Mei wordt er elke woensdagavond zeilles gegeven aan volwassenen.
“Op de Open Dagen van de afgelopen jaren merkten we dat er veel behoefte onder volwassenen was om te leren zeilen”, zegt Wim Wind. “Daar hebben we met deze cursus op ingespeeld. We zijn er  negen jaar geleden mee begonnen en het is een klinkend succes.”

De beginnerscursus start op 11 Mei en gaat na de zomervakantie door tot in September. De cursus is geschikt voor zowel volwassenen die nog niet eerder gezeild hebben als volwassenen die hun zeilkennis willen opfrissen. Het doel van de zeilcursus is dat een onervaren zeiler na 14 zeillessen zelfstandig kan zeilen en dus in staat is om zelf een boot te huren op bijvoorbeeld het Schildmeer. De groep van cursisten en instructeurs wordt vaak al snel een hechte groep, die samen genieten van heerlijke zomeravonden op het Schildmeer.

Al met al zeilen er elke woensdag-, donderdag- of vrijdagavond enkele tientallen cursisten op het Schildmeer. Ze zijn allemaal met verschillende diploma’s bezig. Een groot deel van de cursisten die in 2016 begonnen zijn met de zeilcursus hebben inmiddels hun gevorderdenopleiding voltooid. Sommigen hebben er zoveel plezier in dat ze op zondag ook meedoen aan de clubwedstrijden op het Schildmeer.
Deze woensdagavondcursus is alleen voor volwassenen. De jeugd kan al jarenlang op vrijdagavond terecht bij Zeilvereniging Schildmeer. De vereniging uit Steendam heeft één van de grootste jeugdclubs van Noord-Nederland. Opgave kan via: training@zeilverenigingschildmeer.nl
Zie ook: www.zeilverenigingschildmeer.nl