Jeugd maakt kennis met het Zeilen op het Schildmeer

Steendam – De belangstelling voor de proeflessen was groot, met het prachtige resultaat dat maar liefst 45 kinderen kennis hebben gemaakt met het zeilen op het Schildmeer. Tijdens drie proeflessen leerden de kinderen steeds meer over het zeilen. Tijdens de eerste les is de kinderen iets verteld over de Optimist (zeilbootje) en konden ze oefenen in een heuse zeilsimulator. Ook hebben ze geleerd hoe je een Optimist moet optuigen.

Tijdens de tweede training waren de weergoden ons gelukkig goed gezind en met een mooie blauwe lucht en volop zon konden de kinderen met z’n tweeën echt gaan varen in de Optimist. De kapitein aan het roer en de andere aan de schoot.
Afgelopen zondag was de derde en laatste les en mochten de kinderen voor het eerst alleen in de Optimist een baantje zeilen.

Na afloop van de les hebben alle kinderen een welverdiend certificaat ontvangen!
Als vereniging kijken wij terug op drie fantastische dagen en zijn blij en trots dat de eerste kinderen zich al hebben aangemeld voor de zeillessen op de vrijdagavond.