Lezing Jelmer van Beek

Uitnodiging lezing Jelmer van Beek – Zondagochtend 4 februari

Van het Paterswoldsemeer tot de Ocean Race: Hoe de jongensdroom van Jelmer van Beek werkelijkheid werd.
Het bestuur van Zeilvereniging Schildmeer nodigt je uit voor een lezing door zeiler Jelmer van Beek. Hij deelt zijn avonturen tijdens de Ocean Race van 2023, waar hij als 27-jarige schipper van Team JAJO aan deelnam. The Ocean Race is de grootste en meest intense zeilrace van de wereld. Een etappe kan soms 20 dagen lang duren en gaat dag en nacht door. In The Ocean Race Sprint Cup wist van Beek met zijn team, ondanks uitdagingen als een orka-aanval en fokproblemen bij 40-50 knopen wind, als tweede te eindigen. Van Beek begon zijn zeil carrière op het Paterswoldsemeer en deed mee aan regionale combi-wedstrijden, waarbij hij ook op het Schildmeer heeft gevaren. Tijdens de lezing deelt hij zijn ervaringen en is er ruimte voor vragen.

Programma:
10:30 uur: inloop met koffie en thee
11:00 uur: interactieve lezing met Jelmer van Beek

Locatie: Clubgebouw Zeilvereniging Schildmeer
Wil jij bij de lezing zijn? Stuur dan een mail naar training@zeilverenigingschildmeer.nl. In verband met het beperkte aantal plekken in het clubgebouw is het belangrijk dat je je van tevoren aanmeldt, uiterlijk voor maandag 22 januari.